مو

روغن هسته انگور و خواص بی نظیر آن

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور، بیشتر در آشپزی و خوراکی استفاده می شود.شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که از این روغن گیاهی در آشپزی استفاده می کنند. جالب است بدانید این روغن علاوه بر پخت و پز، در مراقبت از موها هم کاربرد دارد.
این روغن، مانند روغن نارگیل و روغن زیتون خاصیت آبرسانی و حالت بخشی بسیار خوبی برای موها دارد. علاوه بر این،  قادر است موهای ضعیف را قوی تر نماید و ریزش مو و شوره را رفع کند.
استفاده مداوم از این روغن، در کنار محصولات مراقبت از مو، می تواند موهای شما را قوی تر، سالم تر و جذاب تر کند.

آبرسانی و حالت بخشی روغن هسته انگور

این عصاره طبیعی و معجزه آسا، یک ماده ایده آل برای رطوبت بخشی و حالت دهی موهای خشک است.نسبت به روغن نارگیل و روغن زیتون، سبکتر است و بعد از استفاده از آن، شما چربی بیش از حد، روی موها احساس نمی کنید.ویژگی دیگر آن، بدون بوبودن آن است .
روغن هسته انگور، رطوبت روی ساقه مو را حفظ می کند و از وز شدن مو، جلوگیری می کند. همچنین موخوره را هم از بین می برد.
موهای خود را به روغن  آغشته نمایید و ده دقیقه صبر کنید.سپس با آب سرد بشویید.

کاهش قابل توجه شوره

شوره و سایر مشکلاتی که در اثر خشکی پوست سر ایجاد می شوند، به وسیله آن قابل رفع هستند.زیرا این روغن، سرشار از مواد ضد التهاب و مغذی است که به رشد سلولهای سالم پوست کمک می کنند.
مقداری از این روغن را با حرکت دورانی انگشتها به پوست سر خود بمالید. ماساژ پوست، علاوه بر کمک به جذب بهتر روغن، باعث افزایش جریان خون زیر پوست هم می شود.

روغن هسته انگور و کاهش ریزش مو

این روغن گیاهی که به روش پرس سرد تولید می شود، سرشار از آنتی اکسیدان است که کمک می کند تولید DHT، هورمونی که باعث ریزش مو می شود، کاهش یابد.
همچنین، باعث کم شدن کورتیزول می شود.همان هورمونی که هنگام استرس در بدن ترشح می گردد. کم شدن استرس و ریلکس شدن فولیکولهای مو، باعث کاهش ریزش آنها می گردد.
دو قاشق غذاخوری از روغن هسته انگور را با دوقطره روغن جوجوبا مخلوط کنید و به پوست سر بمالید تا ریزش موهای شما کاهش قابل توجهی یابد.

تقویت مو

روغن هسته انگور، سرشار از ویتامین E است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به ساخت ساقه مو کمک می کند.همچنین حاوی لاینولیک اسید، یک اسید چرب است که باعث تسریع در رشد پوست و مو می شود.

رنگ موی بیس کالر

اگر موهای ضعیف و شکننده ای دارید، استفاده از روغن هسته انگور می تواند به استحکام آنها کمک شایانی کند.
قبل از خواب، موها و پوست سر خود را به روغن هسته انگوری که کمی گرم کرده اید، آغشته کنید و ماساژ دهید. سپس حوله ای روی سر خود بپیچید و هنگام صبح، موهای خود را بشویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *