پوست

ماسک صورت قبل یا بعد از دوش گرفتن؟ زمان مناسب استفاده از ماسک صورت

ماسک صورت قبل یا بعد از دوش گرفتن؟ زمان مناسب استفاده از ماسک صورت

درباره زمان مناسب استفاده از ماسک صورت نظرات زیادی در فضای آنلاین موجود است. اما متخصصان پوست بر این عقیده اند که بر حسب نوع ماسکی که استفاده می کنید و همچنین نوع پوست شما، زمان استفاده از آن تغییر می کند. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که کدام یک از ماسکهای صورت را قبل از حمام استفاده کرد و کدام یک را بعد از آن.

همچنین زمان مناسب و روش مطلوب برای به دست آوردن بهترین نتیجه را به شما خواهیم گفت.

از چه نوع ماسک صورتی استفاده می کنید؟

امروزه ماسک صورتهای بسیار زیادی در بازار یافت می شوند. به طورکلی ماسکهای صورت را می توان بر اساس روش مصرف، کارکردی که دارند و نوع پوست مناسب آن، دسته بندی کرد.

ماسک صورت خاک رسی یا ذغالی

این نوع از ماسک ها، اغلب برای پوستهای آکنه ای و چرب به کار می روند. این ماسک صورتها معمولا حاوی موادی هستند که چربی بیش از حد ترشح شده روی پوست را جذب می کنند. همچنین این ماسکها، منافذ پوست را تنگ‌تر می کنند و کار لایه برداری را نیز انجام می دهند.

رنگ مو

ماسکهای آبرسان

این ماسک ها، حاوی مواد مغذی برای پوست هستند و به صورت ژل یا کرم تولید می شوند این دسته از ماسکها برای پوستهای خشک یا حساس استفاده می گردند.

ماسکهای ضد پیری

این دسته از ماسکهای صورت، حاوی مواد فعالی مثل ویتامین ث نیاسینامید و سایرعصاره های گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان هستند این مواد باعث می شوند خطوط روی پوست، لکها، چروکها و زبری پوست از بین بروند.

روش درست استفاده از ماسک صورت

قدم اول

با استفاده از یک ژل شستشوی مناسب  صورت خود را کاملا بشویید.

قدم دوم

مقدار مناسبی از ماسک را با استفاده از یک برس نرم، روی پوست صورت و گردن، به جز لبها و دور چشم، بزنید.

قدم سوم

اگر ماسک صورت مورد استفاده شما یک ماسک لایه بردار است، به ملایمت و با حرکات دورانی، آن را روی صورت ماساژ دهید. 

قدم چهارم

پانزده تا بیست دقیقه صبر کنید تا ماسک صورت، کاملا روی صورت خشک شود. به طورکلی ، ماسکهای ضد پیری و آبرسان، باید بیشتر از ماسکهای مخصوص پوستهای چرب، روی پوست بمانند.

قدم پنجم

با استفاده از آب ولرم و یک لیف بسیار نرم، ماسک صورت را از روی صورت پاک کنید.

قدم ششم

بعد از گذشت نیم ساعت، مراقبتهای پوستی معمول خود را انجام دهید که شامل استفاده از تونر، سرم، آب رسانها و کرم ضدآفتاب می شود.

ماسک صورت را قبل از حمام استفاده کنیم یا بعد از آن؟

ماسک صورتهایی که باید قبل از حمام استفاده شوند

ماسک صورتهای ضد آکنه، لایه بردار و تمیز کننده، گل رسی و زغالی بهتر است قبل از حمام استفاده شوند. بعد از لایه برداری، به مدت چند دقیقه صبر کنید سپس در حمام، به وسیله آب ولرم دوش، ماسک صورت را از روی پوست، کاملا بشویید. این کار باعث می شود که کثیفی ها، چربی و سلولهای مرده از روی پوست و منافذ آن پاک شوند.

ماسک صورتهایی که باید بعد از حمام استفاده شوند.

آب گرم دوش باعث باز شدن منافذ پوست می شود و همین مسئله باعث می گردد مواد مؤثر داخل ماسکهای صورت بهتر جذب پوست شوند. به خاطر همین، ماسکهای آبرسان و ضد پیری بهتر است بعد از حمام استفاده شوند تا بهتر جذب پوست شوند.

همچنین استفاده از این ماسکها بعد از حمام باعث می شود ماسک صورت، مانند لایه ای محافظ، رطوبت و آب سطحی روی پوست را به مدت بیشتری داخل لایه های درونی پوست نگه دارد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که فرقی نمی کند از چه نوع ماسکی استفاده می کنید، همواره قبل از استفاده، باید پوست صورت خود را کاملا تمیز کنید.

بهترین زمان برای استفاده از ماسک صورت چه زمانی است؟

قاعده و قانون خاصی درباره زمان استفاده از ماسک صورت وجود ندارد و شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز از ماسک صورت استفاده کنید. اما اگر از ماسکهای آب رسان و ضد پیری قبل از رفتن به حمام استفاده کنید، استفاده از دوش، باعث می شود مواد مغذی ماسک صورت، از روی پوست، شسته شود و کارایی ماسک مو به شدت پایین بیاید.

بهتر است ماسکهای آبرسان را صبحها استفاده کنید تا در طول روز، درخشش و جلوه پوست شما را بهتر کند. به همین ترتیب بهتر است از ماسکهای لایه بردار در شب قبل از خواب استفاده کنید.

چکیده:

به طور کلی قانون خاصی به طور کلی قانون خاصی درباره زمان مطلوب برای استفاده از ماسک صورت وجود ندارد و این مسئله بیشتر به نوع پوست شما و نوع ماسک صورتی که استفاده می کنید بستگی دارد. اگر می خواهید از ماسک صورت آب رسان یا ضد پیری استفاده کنید، بهتر است آن را بعد از حمام به کار ببرید.

اگر می خواهید از صورت لایه بردار یا ضد آکنه استفاده کنید، بهتر است آن را قبل از حمام به کار ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *