مو

رنگ موی بدون آمونیاک چه ویژگیهایی دارد؟

رنگ موی بدون آمونیاک

برای شناخت بهتر رنگ موی بدون آمونیاک، لازم است که بدانید آمونیاک چه نقشی در رنگ موهای معمولی و متداول دارد.
آمونیاک، یک ماده قلیایی است که برای بالا بردن میزان پ هاش pH رنگ مو استفاده می شود. قلیایی بودن رنگ مو، باعث می شود که کوتیکول مو، شکاف بردارد و رنگدانه های موجود در رنگ مو، در داخل کورتکس مو قرار گیرند.
همچنین این ماده، رنگدانه های طبیعی مو را از بین می برد و مو آماده دریافت رنگ جدید می شود.

در رنگ موهای این چنینی، به واسطه تکنولوژی جدیدتر، مواد دیگری جایگزین این ماده شده اند. البته تمام رنگ موهای بدون آمونیاک، از اثربخشی و کیفیت یکسانی برخوردار نیستند.

آیا رنگ موهای بدون آمونیاک، به درد بخورند؟

سالها  پیش که برای اولین بار، این نوع رنگها به بازار عرضه شدند، مصرف کنندگان از دوام آنها راضی نبودند. این رنگها، با چند بار شستشو، از روی موها پاک می شدند. دلیل آن هم این بود که رنگدانه ها، به داخل کورتکس نفوذ نمی کردند و روی سطح خارجی مو، می ماندند و به محض تماس با شامپوها و مواد شوینده دیگر، بتدریج از روی موها شسته می شدند.
بعدها، نوعی روغن مخصوص، جایگزین آمونیاک شد. در سری جدید رنگ موها، رنگدانه ها با روغن، مخلوط می شدند و بافت مو قادر بود براحتی آن را به داخل خود جذب کند.به این ترتیب، رنگدانه ها، به داخل کورتکس نفوذ می کردند و دوام رنگ مو بسیار بالاتررفت.

مزایای رنگ موی بدون آمونیاک چیست؟

پنج مزیت اصلی، برای رنگ موی بدون آمونیاک می توان برشمرد:

آسیب کمتر برای پوست و مو


این رنگ موها، دارای فرمول سازگارتری با پوست و مو است. به خاطر همین، افرادی که پوست و موی حساسی دارند، با خیال راحتتری می توانند از این رنگ موها استفاده کنند. با این حال، بهتر است قبل از استفاده از رنگ موی بدون آمونیاک هم تست حساسیت انجام بدهید.

 محافظت بهتر از موها و براقیت بیشتر آن

وقتی موها، بر اثر رنگ کردن، آسیب نبینند، براقتر، نرم تر و خوش حالت تر می شوند.به خاطر همین، استفاده از آن، بر ظاهر و زیبایی موها هم اثر بسزایی دارد.

پوشش کامل موهای سفید

با این رنگ موها، می توانید به صورت صد در صدی موهای سفید را بپوشانید.

رنگها و طیفهای طبیعی

از نظر طبیعی بودن جلوه موها، دارای طیف رنگهای طبیعی، بلوند و دودی هستند و از این نظر، هیچ محدودیتی ندارند.

بدون بو بودن

یکی از مشکلات اساسی رنگهای معمولی، بوی تند و زننده آنهاست. بااستفاده از رنگ موی بدون آمونیاک، این مشکل، کاملا از بین می رود.

همچنین با استفاده از آن، موهای شما علاوه بر داشتن جلوه ای زیبا و طبیعی، سالمتر می مانند و دچار آسیبهای بعدی،از قبیل شکنندگی و خشکی نخواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *