پوست, مو

همه چیز درباره افترشیو

درباره افترشیو

در اصلاح صورت، فقط موهای صورت، جدا نمی شوند بلکه لایه بیرونی و خارجی پوست هم با حرکت تیغ، کنده می شود.
معمولا اصلاح صورت، کار بی خطریست. البته بعد از اصلاح، پوست صورت، کمی آسیب پذیر تر می شود و برشها و زخمهای سطحی هم می تواند محلی برای نفوذ باکتریها به داخل پوست باشد.
اینجاست که پای لوسیونهای افترشیو به عنوان راه حل این مشکل، به میان می آید.

افتر شیو چه می کند؟

برخلاف باور خیلی از افراد که گمان می کنند افترشیو هم مانند ادکلنها، فقط برای خوشبو کردن استفاده می شود، باید گفت که علاوه بر این موضوع، افترشیو، نقش مهمی در بازسازی و ریکاوری پوست بعد از اصلاح صورت دارد.

افترشیوها معمولا حاوی مواد منقبض کننده ای مانند الکل یا عصاره هاماملیس است. این مواد، باعث می شوند بریدگیها و زخمهای ریز احتمالی روی پوست، سریعا ترمیم شوند.

چگونه از افتر شیو استفاده کنیم؟

استفاده از افترشیو، ساده است.بعد از اصلاح صورت، پوست خود را با مایع، صابون یا فوم شستشوی صورت بشویید و با حوله خشک کنید.سپس مقداری از افتر شیو را به پوست خود بزنید و صبر کنید تا کاملا جذب پوست شود.

آیا شما به افتر شیو نیاز دارید؟

استفاده از افترشیو، برای همه افراد، ضروری نیست ولی بهتر است از آن استفاده کنید، مخصوصا اگر پوست حساسی دارید.

مواد منقبض کننده افتر شیو، باعث می شود باکتریهایی که باعث به وجود آمدن آکنه می شوند، از بین بروند.مواد دیگری از قبیل عصاره آلوورا و مواد مرطوب کننده موجود در افترشیو، باعث می شود پوست آرامش پیدا کند و التهاب و قرمزی آن از بین برود.

چه افترشیوی را باید استفاده کرد؟

توجه داشته باشید که اکثر افترشیوها دارای الکل اند. الکل، باعث ایجاد خشکی پوست می شود و اگر پوست حساس و جوش داری داشته باشید، الکل وضعیت آن را بدتر خواهد کرد.

سعی کنید از افترشیوهایی استفاده کنید که به جای الکل، حاوی عصاره هاماملیس است.این ماده طبیعی، علاوه بر اینکه خاصیت منقبض کنندگی و آرامبخشی دارد، برخلاف الکل، پوست را نمی سوزاند و آن را خشک نمی کند.

دسته دیگر افترشیوها که توصیه می شوند، افترشیو حاوی روغن درخت چای است. این روغن، دقیقا مانند عصاره هاماملیس، قدرت منقبض کنندگی خوبی دارد  و علاوه بر این، یک ضدعفونی کننده خیلی خوب است.

عصاره آلوورا هم در کاهش التهاب پوستی بسیار موثر است. برای پوستهای خشک که نیاز به آبرسانی دارند، از افترشیوهای دارای ویتامین ای یا حاوی سایر روغنهای آبرسان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *