مو

چگونه از ماسک مو استفاده کنیم؟

ماسک مو

شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که با اینکه می‌دانید ماسک مو چیست و چه بسا از آن استفاده هم کرده باشید، ولی اطلاعات زیادی از آن و نحوه عملکردش ندارید. در ادامه، در این مورد توضیح خواهیم داد.
این محصول مراقبت از مو، یک ترمیم کننده بسیار قوی است که موها را از داخل، تقویت و ترمیم می کند. همچنین آثار آسیب زای رنگ مو، دکلره، اتوی مو و سایرموارد مشابه را از بین می برد و سلامت را به موهای شما برمی گرداند.

نرم‌کننده، معمولا روی ساقه مو قرار می گیرد ولی ماسکها، عمیقا به داخل کوتیکول موها نفوذ و علاوه بر سلامت بخشیدن به موها، در درخشش و براقیت آن هم نقش بسزایی ایفا می کند.

آیا ماسک مو، باعث چرب شدن موها می شود؟

اگر از ماسک موی مرغوب استفاده کنید و هفته ای یکبار آن را به موهای خود بزنید، موهایتان چرب نخواهد شد. بعد از استفاده، دوباره موهای خود را شامپو و نرم‌کننده بزنید تا مطمئن شوید چربی اضافه روی موهای شما باقی نمانده است.

آیا موهای سالم هم نیاز به استفاده از ماسک مو دارند؟

شما هرچقدر هم با موهای خود به‌دقت و ملایمت رفتار کنید، باز هم عوامل محیطی، به آن آسیب وارد خواهد کرد. تغییر فصل، نور مضر آفتاب، گرما یا سرمای داخل محیط خانه، حالت دهی با ژل، اسپری، موس یا اتوی مو از مواردی هستند که به بافت مو، آسیب وارد می کنند. استفاده مداوم از این محصول مراقبت از مو، آسیب های وارد شده به موها را از بین می برد.

از چه نوع ماسک مویی باید استفاده کرد؟آیا همه ماسک موها، شبیه هم اند؟

مدلهای مختلف آن با هم تفاوت دارند و هرکدامشان، برای نوعی از مو، تولید شده اند. مثلا موهای خشک، دکلره  و رنگ شده، آسیب دیده یا مجعد، به ماسکی باقدرت آبرسانی بالا احتیاج دارند. مدل تغذیه کننده و تقویت کننده هم برای موهای ضعیف، نازک و شکننده، مناسب است.

چگونه استفاده کنیم؟

این محصول مراقبت از مو را می توانید روی موهای خشک یا خیس بزنید. معمولا استفاده از آن روی موهای خیس راحت تر است. موها را با آب گرم آبکشی کنید تا کولیکول آنها باز شود و قدرت جذب آن بالا رود. بعد از اینکه آب موها را کاملا گرفتید، آن را از ریشه تا نوک مو کاملا پخش کنید. برای پخش آن، از یک شانه دندانه درشت کمک بگیرید. دقت کنید که ماسک مو به نوک موها برسد. نوک موها، جاییست که بیشترین آسیب دیدگیهای مو در آن رخ می دهد. بهتر است حدودا بیست دقیقه صبر کنید و بعد از آبکشی موها با آب سرد، آن را باشامپو بشویید و نرم‌کننده بزنید. برای موهای بسیار خشک و آسیب دیده، بهتر است قبل از خواب به آن ماسک مو بزنید و صبح آن را بشویید.

از چه زمانی باید شروع به استفاده از ماسک مو کرد؟

هرچه زودتر بهتر. برای داشتن موهای سالم و درخشان، از این به بعد، هفته ای یکبار از این محصول مراقبت از مو استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *